Friday, September 24, 2010

Kumpulan Rock Indonesia (Indonesian Rock Bands)


Salam Rock buat semua.. Terima kasih kerana terjah semua ke blog gua ni.. Gua sayang lu semua.. Yearghh..!!!

Sekembalinya gua dari pertapaan ini, gua ingin memperkenalkan kumpulan-kumpulan Rock Indonesia yang lu sekalian mungkin tak pernah dengar atau jarang-jarang dengar khasnya rakyat Malaysia. Gua pun pada mulanya tak berapa kenal sangat kumpulan-kumpulan Rock Indon ni.. Tapi untuk pengetahuan Rock, gua sajikan untuk semua.. Tiada info, cuma gambar.. hehe..


Power Metal
Lagu hits - Serigala Malam

Lochness
Lagu hits - Menapak Jalan & Penantian

Gribs
Lagu hits - Sinetron Indonesia & Serangga Kecil


Grass Rock
Lagu hits - Adakah Hasratmu & Sepenggal Dusta


Gang Pegangsaan
Lagu Hits - Kugapai Cahayamu & Setan Tertawa


Jet Liar

Lagu Hits - Percik Gelisah & Bukan Sandiwara


Lipstick

Lagu Hits - Angelina


Lontar
Lagu Hits - Tesytimoni & Karna Aku Cinta


Magnum

Lagu Hits - Primadona & Maaf Aku Cemburu


Roxx

Lagu Hits - Putri Matahari & Rock Bergema


Sahara

Lagu Hits - Angin Malam & Biarlah Sepi



Sansekerta

Lagu Hits - Terang & Kepalsuan Dunia


S.A.S

Lagu Hits - Aku Cinta Gadis Indonesia & Sampai Bertemu Lagi



SKET

Lagu Hits - Takkan Kembali & Ambisi


Surabaya Rock Band

Lagu Hits - Kabut Senja Biru & Gadis Dalam Rock


Rolland Band
Lagu Hits - Percakapan Satu Kamar & Rock Never Die


Harapan Jaya

Lagu Hits - Kripik Singkong & Aku, Motor dan Polisi



U'camp

Lagu Hits - Aku Bukan Kamu & Melangkah

Plastik

Lagu Hits - Suatu Hari Berbicara


God Bless

Lagu Hits - Balada Sejuta Wajah & Pemburu Ilusi


Caesar

Lagu Hits - Wanita


Boomerang
Lagu Hits - Agar Tak Pernah Ada Kata Benci & Boomerang


Makara
Lagu Hits - Kala Pertama & Laron-laron


Armada Borneo
Lagu Hits - Bahtera Kehidupan & Angela


Andromedha
Lagu Hits - Lamunan & Suara Kami



Keyboard Rock Band
Lagu Hits - Misteri Taman Cinta & Setelah Kau Tiada


Adi Metal Rock
Lagu Hits - Revolusi Kaisar & Aku Cinta Kamu


Adegan
Lagu Hits - Ku Genggam Matahari & Selangkah Di Depan


Big Boys (foto:borneoclassicrock.blogspot)
Lagu Hits - Polusi Kehidupan



.. dan banyak lagi kumpulan-kumpulan Rock Indonesia & lagu-lagu Rock Indonesia di

dan

borneoclassicrock.blogspot.com


5 comments:

Muhammad Husnun Nashar said...

Wahhh... lama tak dengar tentang blog ini, tiba-tiba saja ada muncul namaku lepas diberi tahu oleh Lin Creshk, hehe...
Tapi, nampaknya ada sedikit pembetulan ni, bila diralat.
"Pegangsaan", yang benar adalah "Gang Pegangsaan"
"Roland" yang benar adalah "Rolland Band"
"Vicamp" yang benar adalah "U'camp"
"Billboard" yang benar adalah "Makara" (kalau Billboard adalah label produksi musik)
"Keyboard" yang betul adalah "Keyboard Rock Band"

Sebenarnya masih banyak band rock Indonesia pada era 80-90an, seperti lagi kumpulan Axe Gang, Kayakas, Metal Force, Big Boys, Rudal, Power Slaves, Elpamas, Harapan Jaya, Getah, Parta Putri, Mel Sandy (Lady Rockers), Tomato, U-9, Elastis, Log Guns, dan masih banyak lagi.
Rock Indonesia diawali dengan adanya Festival Rock Indonesia yang dimulai pertama tahun 1985 (macam Battle Of The Bands di Malaysia) dan semakin populer di tahun 1989 sampai hingga sekarang pun Festival Rock Indonesia masih ada.
Seperti Power Metal sejak tampil di FRI tahun 1989 dan album perdananya Power One juga tahun 1989 sampai album seterusnya hingga kini mereka masih tetap eksis konser dan keluar album.

zaL_cdpx said...

HUIKSH !! lama gua crik blogger yg rock.., arie nie br gua jmper !!!!

hahaa...tp xlh follow la plak !
follow me la k

Anonymous said...

voodoo

sahara

elpamas

red spider

rudal

edane

cynomadeus

sucker head

dan banyak lagi kawan....

salam 1jiwa \m/

rock never dies

ajho trp said...

hebaaat.. tp msi ada lgi bro,yaitu power slaves

Rezzha RA said...

Hidup Musik Rock

Kunjungi ya: Festmagz